פתיחת עסק חדש מצריכה מחשבה שכלתנית ולמידה מעמיקה של השוק. טרם פתיחת העסק יש להגדיר מהם פלחי השוק המרכזיים אליהם אנו פונים, מהו המוצר אותו אנו מעוניינים למכור, מי הם המתחרים שלנו, כיצד המיקום של העסק משפיע על המכירות, מהו היתרון היחסי שלנו, ועוד הרבה משתנים העתידים להשפיע על אופי העסק והתנהלותו.
בראש ובראשונה, חשוב מאוד לבדוק האם המוצר המוביל את העסק שלנו הינו מוצר קיים או מוצר חדש. במקרה של מוצר חדש, יש לבדוק האם יש לו ביקוש, האם היקף הביקוש עולה בקנה אחד עם סכום ההשקעה הנדרשת לפיתוח המוצר, האם מדובר במוצר מהפכני או בגימיק?, בכל אופן כאשר מדובר במשהו חדשני יש לשקול רישום של זכויות יוצרים- מה שימנע מכם הרבה טרדות בהמשך. מנגד, במקרה ומדובר במוצר קיים, יש לבדוק את היתרון שלנו ביחס למתחרים, את טיב המוצר, כמות המתחרים ורמת הביקוש- ובהתאם לכך לשקול את כדאיות ההשקעה- שיקולי עלות-תועלת..
השלב הבא אליו נפנה בבואנו לפתוח עסק יהיה כתיבת תכנית עסקית. התכנית העסקית אמורה לשקף את החזון, הפוטנציאל והמהות של העסק, להגדיר מהם היעדים לטווח הקצר ומהן המטרות לטווח הארוך, להציג יתרון יחסי (במידה וקיים) ביחס למתחרים בענף, ולמעשה להגדיר שלבים בבניית התשתית של העסק. בשלב ההקמה, ישנם עסקים הדורשים הון התחלתי לצורך תחילת הפעילות. הצגת תכנית עסקית תסייע בידיהם של בעלי העסקים לגייס מקורות אשראי ומימון.
עסק בתחילת הדרך צריך ליווי והכוונה מקצועית. אנו בקו הזינוק נעניק לך את הכלים הדרושים כדי לבחון את הדברים מזווית אובייקטיבית. לאחר ניתוח כל הנתונים, הפוטנציאל, המתחרים, היעדים והמטרות יהיה ניתן לקבוע האם פיתוח העסק טומן בחובו כדאיות כלכלית.
במידה והגעתם למסקנה כי אכן העסק כדאי וטמון בו פוטנציאל ממשי, זה הזמן לפנות לאיש מקצוע אשר ילווה אתכם לכל אורך חיי הפעילות של העסק- יועץ מס/ רואה חשבון. זה יספק לכם מידע אודות הדרישות הרגולטוריות, ימקסם רווחים ע"י תכנון מס יעיל, ימנע מכם טרחה ויתנהל בשמכם מול מוסדות המדינה (דיווחים שוטפים למע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה) וכן יהווה מנגנון בקרה על ההתנהלות הפיננסית של העסק.